top of page
FANTASTIC 4   V+, 200μ

Η «Fantastic 4» (V+, 200 m) ανοίχτηκε στις 8/10/2017 από τους Γ. Αποστόλου, Δ. Σφαντό, Μ. Σουρλατζή, Ε. Αγγελόπουλος. Η διαδρομή σκαρφαλώθηκε παραδοσιακά από κάτω με καρύδια. Οι Γ. Αποστόλου & Δ. Σφαντός μπήκαν επικεφαλής.

Η σχοινοσυντροφιά προσέγγισε το πιλιέ χωρίς καμιά πληροφορία με σκοπό να ανοίξει μια νέα γραμμή. Στο ρελέ της πρώτης σχοινιάς όμως βρέθηκε ένα παλιό καρφί (δεν βρέθηκε κάτι άλλο). Από επισταμένη έρευνα που έγινε στο ιστορικό των διαδρομών στο «Κανδήλι» δε βρέθηκε κάτι που να αφορά σε προηγούμενη προσπάθεια. Στις 29/10/2017, και οι τέσσερις επέστρεψαν στη διαδρομή, (αυτή την φορά από πάνω προς τα κάτω) και εξόπλισαν όλα τα ρελέ με πλακέτες. ‘Εβαλαν κάποιες μόνιμες ασφάλειες, και καθάρισαν τα σαθρά.

Στις 11/11/2017 οι Νικόλας Αναστασόπουλος, Ρούλα Κατσατούρη και Βίκυ Καρατζιώτη έκαναν την πρώτη επανάληψη της διαδρομής.

Πρόσβαση: Η διαδρομή βρίσκεται στο όρος Πατέρας στα βράχια απέναντι από την κύρια ορθοπλαγιά που φέρει το όνομα «Κανδήλι». Ο προσανατολισμός της είναι βόρειος. Για την προσέγγιση του R0 χρειάζονται 20 λεπτά πεζοπορίας μέσα από χαμηλή βλάστηση. Η βράχινη ορθοπλαγιά έχει δύο χαρακτηριστικά πιλιέ. Η «Fantastic 4» βρίσκεται στο αριστερό πιλιέ, ενώ το «Πιλιέ των Αγνώστων» βρίσκεται στο δεξιό πυλώνα. Η διαδρομή ξεκινάει αφού φτάσουμε σε μικρό πλάτωμα που βρίσκεται στη βάση του. Εκεί υπάρχει κούκος.

1η σχοινιά (V+, 45 m). Ξεκινάμε να σκαρφαλώνουμε ευθεία πανω προς την σπηλιά σε εύκολο πεδίο (IV) και κάπως σαθρό. Πριν την σπηλιά υπάρχει πλακέτα στον αριστερό τοίχο. Αφού φτάσουμε κάτω από την σπηλιά τραβερσάρουμε  λίγο προς τα δεξιά σε πλάκα (πλακέτα) και έπειτα συνεχίζουμε ευθεία πάνω μέχρι το πατάρι που βρίσκεται κάτω από το δίεδρο. Στην συνέχεια συνεχίζουμε στο δίεδρο (πλακέτα), στην έξοδο του οποίου κάνουμε  αριστερά για να συναντήσουμε το πρώτο ρελέ.

2η σχοινιά (IV-, 30 m). Σκαρφαλώνουμε προς τα αριστερά σε εύκολες πλάκες/σπασμένα μέχρι δέντρο (αγριελιά) όπου το περνάμε από τα αριστερά. Μόλις φτασουμε στην κορυφή της πλάκας  κινούμαστε προς τα αριστερά και βγαινούμε σε μεγάλο πατάρι στο οποίο περπατάμε για λίγα μέτρα μέχρι τον απέναντι βράχο όπου βρίσκουμε το δεύτερο ρελέ.Η σχοινιά κάνει ένα μεγάλο ζιγκ-ζαγκ, συστήνεται η τοποθέτηση προεκτάσεων στις τοποθετήσεις.

3η σχοινιά (V+, 40 m).  Ξεκινάμε να σκαρφαλώνουμε ελαφρώς αριστερά από το ρελέ, σε πλάκα (για περίπου 3 μέτρα ) μέχρι μικρό παταράκι. Πλέον στα  δεξιά μας υπάρχει σχισμή την οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να ασφαλιστούμε. Συνεχίζουμε ευθεία επάνω σε ισορροπιστηκή πλάκα (πλακέτα). Λίγο μετά την πλακέτα, εκεί που τελειώνει η σχισμή κάνουμε δεξιά για να μπούμε σε κάθετο δίεδρο. Μετά  το δίεδρο κάνουμε αριστερά στο πατάρι και τελος σκαρφαλώνουμε μια μικρή πλάκα για να βγούμε στο τρίτο ρελέ. Εναλλακτικά μπορούμε να αποφύγουμε το δίεδρο και να σκαρφαλώσουμε αριστερά από αυτό σε ποιο εύκολο πεδίο με τσεπάκια-χουφτες.

4η σχοινιά (20μ) : Περπατάμε προς μεγάλο πατάρι, (προσοχή στα λίγα σαθρά), μέχρι τον απέναντι βράχο όπου κάνουμε ρελέ (υπάρχει μόνο μία πλακέτα).

5η σχοινιά (V+, 45 m). Ξεκινάμε δεξιά απο το ρελέ για 3 μέτρα. Συνεχίζουμε να σκαρφαλώνουμε ευθεία πάνω σε σπασμένα/πλάκες μέχρι την πλακέτα. Αφού συναντήσουμε την πλακέτα τραβερσάρουμε δεξιά σε πλάκα (δεύτερη πλακέτα) για να βγούμε τελικά σε θετική ράμπα την οποία ακολουθούμε μέχρι την εξοδο της. Προσοχή χρειάζεται ώστε να μην πάρουμε το δίεδρο που υπάρχει αριστερά, στο σημείο που ξεκινάει και η ράμπα καθώς είναι σαθρό και δεν έχει καθαριστεί. Βγαίνοντας από την ράμπα κάνουμε αριστερά για να συναντήσουμε το ρελέ που βρίσκεται δίπλα σε δέντρο.

6η σχοινιά (IV, 20 m). Σκαρφαλώνουμε προς τα δεξιά απέναντι από το ρελέ σε σπασμένα/πλάκα με χαρακτηριστικό δεντράκι το οποίο ασφαλίζουμε με ιμάντα. Στην συνέχεια κινούμαστε ελαφρώς προς τα αριστερά και όταν βγούμε στην κόψη συναντάμε το τελευταίο ρελέ. (Η σχοινιά ειναι κοινή με το ‘’Πιλιέ Αγνώστων’’).

Η διαδρομή χαρακτηρίζεται ως «διαδρομή περιπέτειας» και χρειάζεται προσοχή  στην επιλογή του δρομολογίου. Η γραμμή δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες στην ασφάλιση με χρήση προσωρινού εξοπλισμού. Για την επανάληψη της διαδρομής χρειάζονται μια σειρά καρύδια, μία σειρά φρέντς (μέχρι camalot #3) και ιμάντες. Ο βράχος είναι ασβεστολιθικός και η ποιότητά του ποικίλει από πολύ καλή έως και πολύ σαθρή τοπικά. Τέλος, η διαδρομή έχει πολύ όμορφη θέα προς το Κανδήλι.

Η επιστροφή μετά την ολοκλήρωση της διαδρομής γίνεται από την κορφή με περπάτημα προς τα αριστερά μέχρι να βρούμε λούκι, (υπάρχει κούκος στην είσοδου του λουκιού), το οποίο ακολουθούμε προς τα κάτω, για να καταλήξουμε στην αρχή της διαδρομής (περίπου 45 λεπτά) και άλλα 10 λεπτά μέχρι τον δρόμο. Εναλλακτικ;a μπορούμε να γυρίσουμε απο την κορφή περπατώντας προς τα δεξιά για 45 λεπτ